Řád školní jídelny (ŠJ) je soubor pravidel a opatření spojených s provozem místností ŠJ určené ke stravování žáků a zaměstnanců školy.
Právo na stravování ve školní jídelně mají žáci v době jejich pobytu ve škole a zaměstnanci v době jejich minimálně tříhodinové přítomnosti na pracovišti.
Žáci a jejich zákonní zástupci mají právo vznést připomínky ke stravování přímo u vedoucí školní jídelny,nebo u ředitele školy.
Žáci se řídí vnitřním řádem školní jídelny, pokyny pedagogů, vedoucí školní jídelny a vedoucí kuchařky.
Žáci jsou povinni chovat se při stravování slušně, ohleduplně v souladu s hygienickými a společenskými pravidly při stolování ve školní jídelně a dodržovat podmínky šetrného zacházení s majetkem školy. Zjištění technické závady má strávník povinnost nahlásit dozoru, vedoucí školní jídelny nebo vedoucí kuchařce.
ŠJ je v provozu v pracovní dny od 6,00 – 14,30hodin. (vstup povolen od 10,45 hodin do 13,30hodin)
Dohled ve ŠJ zajišťují pedag. pracovníci školy, případně jiní zaměstnanci školy. Rozvrh dohledů je vyvěšen ve ŠJ.
Pracovníci vykonávající dohled vydávají pokyny k zajištění kázně žáků, hygienických a kulturních stravovacích návyků; případný úraz či nevolnost hlásí strávníci pedagogům.
(strávníci si odebírají obědy u výdejního okénka v jídelně, polévku si nalévá každý sám kromě dětí 1.st., nápoje jsou připravené v termosech; po konzumaci obědu si použité nádobí každý strávník odkládá do vyhrazených prostor-odkládací okénko)
Běžný úklid během provozní doby zajišťují v jídelně pracovnice školní kuchyně, včetně stolů a podlahy znečištěných jídlem.
Mimořádný úklid během výdejní doby (rozbité nádobí, rozlité nápoje aj.) zajišťuje dohled, pedagogové s aktuálními účastníky.
Úklid po skončení provozní doby zajišťuje škola.
Vedoucí ŠJ vydává soubor pokynů pro žáky i rodiče – způsob placení, způsob přihlašování a odhlašování ke stravování, výdej jídla při onemocnění žáků. Pokyny jsou vyvěšeny rovněž i na úřední desce školy u kanceláře vedoucí ŠJ.
Způsoby placení a odhlašování stravy:
a) platbou z běžného účtu inkasem (po zavedení nebo změně nutno odevzdat kopii do kanceláře školní jídelny) č. ú.: 17132821/0300, v.s. evid.č.strávníka
b) v hotovosti (každý platící hotově dostane doklad o zaplacení)
Odhlášení či přihlášení stravy lze provést do 13,00 hodiny na následující den buď telefonicky nebo na jidelna@zsku.cz.
První den neplánované nepřítomnosti ve škole nebo školském zařízení má strávník nárok na odebrání stravy do jídlonosičů. Pokud zákonný zástupce neodhlásí své dítě ze stravování nebo si stravu neodebere, ale školní jídelna ji připraví, je zákonný zástupce povinen uhradit náklady na přípravu stravy.
Pokud nebude mít strávník zaplacené obědy na další měsíc v daném termínu, bude odhlášen.
Při účasti hromadných akcích školy (výlety,kurzy,aj.) se obědy odhlašují nejpozději pět dní před odjezdem na akci z důvodu objednávek potravin.
Vedoucí ŠJ sestavuje jídelníček, který vyvěšuje ve ŠJ na úřední desce školy u kanceláře a na webu školy.
Strávníkům je vydán kompletní oběd. Žáci nesmí být nuceni ke konzumaci celého vydaného jídla a vraceni k dojídání. Strávníci neodnášejí jídlo z jídelny.
Personál kuchyně věnuje pozornost dodržování základních hygienických pravidel.